The Brewing Storm - En natt av politik, passion och intriger

 

Välkommen till The Brewing Storm 2, ett relations drivet lajv där domänens politiska framtid blir en grund för intensiva känslor. Den 25 januari möts vi i fängelset för att uppleva ett drama där politiken bara är ytan, och det verkliga spelet handlar om vampyrerna bakom makten.

Vad händer under kvällen?

Vi börjar med workshops för att skapa de relationer och dynamiker som blir spelets kärna. Sedan dyker vi in i en högintensiv upplevelse där intrig och maktkamp leder till möten och konflikter på ett personligt plan.

Bakgrund:

För fyra år sedan försvann klan Tremere plötsligt, och Göteborgs Camarilla kastades in i ett kaos. Anarkerna såg sin chans och tog över Tremere-territoriet, men när Camarillan återvänder med ett ultimatum – anslut er eller förgörs – tvingas rivaliserande gäng och klaner att välja sida. Max från klan Brujah har utsetts till baron, men spänningarna mellan gängen växer, och nu närmar sig omröstningen som ska avgöra stadens framtid.

Målet med spelet:

In-game må vi kämpa om politisk makt och framtiden för Göteborgs domän, men off-game är målet djupare – att utforska karaktärernas känslor och relationer, att uppleva intensiva möten och stunder där personlig och politisk lojalitet kolliderar.

The Brewing Storm 2 – 25/01/2025. Är du redo att gå bortom politikens spel och möta stormen i både ditt hjärta och din domän?

En deep dive:

För enbart några år sedan försvann Göteborgs furste, hennes elders och hela klan Tremere. Stadens Camarilla kastades in i ett becksvart kaos. Vart tog de vägen? Hur kunde de bara försvinna? Frågorna och teorierna var många… Ja, åtminstone bland de som brydde sig.

Men, det är inte viktigt för er, vad bryr ni er om vad som händer för Camarillan? Ni är ju Anarker! Som Anarker spelade det ingen roll vart prinsen tog vägen eller varför det hela hände. Framför er stod Göteborg, redo att erövras och erövra, det gjorde ni. Två av Anark gängen ledda av Max och Flugan med ögonen på staden rörde sig samtidigt in i klan Tremeres gamla områden, Haga och Vasastan. Maktkampen mellan de två blev starten på en stökig konflikt som enbart eskalerade när två till gäng fick upp ögonen för de nya jaktmarkerna, ledda av Sis av klan Ravnos och Kattla av klan Gangrel.

Efter flera månader tids stridigheter började rykten spridas om att Camarillan var på väg tillbaka för att återta sina förlorade områden. Med anledning av detta kallade Roux av klan The Ministry och Baron av Hovås till ett möte mellan de två första av de stridande gängen. Max av klan Brujah och Flugan av klan Nosferatu träffades i hemlighet. Tillsammans med några av sina gängmedlemmar samlades de för att gemensamt enas om en Baron av Vasa & Haga som kunde leda anarkerna av Göteborg i striden mot Camarillan.

Mötet som till en början gick väl avbröts hastigt när en delegation från Camarillan stormade in. Fyra Ancillae lade fram sektens ultimatum: Gå med i Camarillan som Vasaller, Anarker men under vår kontroll. Eller bli förintade nästa gång Camarillan kommer.

Erbjudandet kanske verkade lockande för vissa, som vacklar inför tanken på en tidig död. Men en Anark skulle aldrig buga. Istället valdes Max av klan Brujah till Baron av Vasa & Haga.  Tiden som kom efter anslöt sig Flugan till Max gäng. Trots detta växer missnöjet, varför fick inte alla rösta? Varför var Sis och Kattla inte inbjudna? Och är inte Max något för impulsiv för den position han nu håller…?

Nu har alla stadens Anarker kallats till stormöte, ett så kallat Rant. Göteborg står på spel och du har blivit inbjuden för att vara med och bestämma stadens framtid.